۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

آمریکا به دنبال شریک کردن آلمان در جاسوسی اطلاعاتی است

آمریکا به دنبال شریک کردن آلمان در جاسوسی اطلاعاتی است

دولت آمریکا از آمادگی خود برای رمزگشایی اطلاعات جمع آوری شده در فعالیت های جاسوسی اطلاعاتی و تبادل آن با آلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دی ولت، "هانس پتر فریدریش" وزیر کشور آلمان برای گفتگو با مقامات آمریکا در مورد جاسوسی اطلاعاتی از کشورهای اروپایی به این کشور رفت. وی طی دیدار با "جو بایدن" معاون اول رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات آمریکا از آمادگی واشنگتن برای تبادل اطلاعات جاسوسی شده با برلین خبر داد.

این در حالی است که سفر این مقام آلمانی با حواشی زیادی در داخل کشور همراه بوده است. در همین رابطه "کریستیان لیندنر" معاون رئیس حزب دمکرات آزاد آلمان گفت انتظار می رود فریدریش برای آمریکایی ها وضعیت را روشن کرده و بر لزوم حفظ حریم خصوصی و حقوق پایه شهروندان آلمانی تاکید نماید.

همچنین "برند اشمیدبائر" از حزب دمکرات مسیحی در مورد این که وزیر کشور آلمان از مقامات آمریکایی پاسخی در خور دریافت کند، ابراز تردید کرد. فریدریش در سفر یک روزه خود به آمریکا با "اریک هولدر" وزیر دادگستری، "لیزا موناکو" مشاور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا و شماری از مقامات اطلاعاتی سازمان امنیت ملی (NSA)دیدار و گفتگو کرده است.

بر این اساس مقامات آمریکایی وعده همکاری های بیشتر در زمینه اطلاعاتی را به برلین داده است. به نوشته دی ولت واشنگتن با این کار پیشنهاد مشارکت آلمان در جاسوسی اطلاعاتی را مطرح کرده است.

کد خبر 2095532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha